Emelie - Scott idag

Red imorse i regnet i tro om att det skulle regna hela dagen. Men efter lunch var det borta men då hade jag redan ridit ;) 
Jag började med att skritta ut en bit, vilket var väldigt skönt! Vi red ut på en uppvärmningsrunda där jag skrittade fram + travade.  Sen kom vi tillbaka på där jag fortsatte att trava fram och började med galoppen. När det var dags så började jag små hoppa då han kändes jätte fin. Successivt ökade jag mängden hinder tills det var en kortare bana. Trots att underlaget glappade lite så la jag honom fel hela tiden, men sen när jag höll om och trök på en gång så märkte jag att han gick emot lite. Då sa jag till honom på skarpen vilket gav en yttligare effekt men en positiv sådan. Han var väl såpass framme igår att jag missade det lite. Men det är okej, jag visste ju direkt vem det berodde på och hur jag skulle bli kvitt problemet.  Vilket är mycket gynnsamt för oss båda så det inte vart några sura miner! Jag jobbade vidare och i slutet kändes det bra. Däremot har vi mycket att jobba på, men det har alla! 
Denna uppbyggnad hade jag :) Mycket svängar, fokuserade på jämt tempo och bra vägar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0