Emelie - Fina ponnyn

Igår så gick det jätte bra på träningen. Jag har ritat upp en bana till er så ni kommer att förstå vad jag menar ;)
 
Först värmde vi upp genom att hoppa på serpentinbågarna, det gick bra. Scott hade bra tempo och han kom rätt på bommarna. Sedan la vi en volt efter sista serpentinen och kom sedan på raksträkackan. Efter raksträckan la vi en volt och kom sedan på räcke oxer på vänstra sidan på min målning. Efter oxern vände vi upp och tog medellinjen som sista hinder.
 
Om banan:
Denna bana var riktigt kul, det var lite klurigt här och där vilket gör det attraktiv. Jag tyker även att det är bra för man har något att göra hela tiden vilket gör banan rolig. Så vill ni ha något lärorikt så testa denna bana! :D
 
Scotts insats samt min insats:
Han kändes bra, ibland biter han tag i bettet men han gjorde inte det så mycket. Fick nog bort det värsta under framridningen. Han sa att han var såpass välriden i ena sin mening vilket kändes jättekul att han sa så. Jag var lite nervös för oxern när den blev högre då han stannade förrförra gången när det blev högre men det gick bra och han hade nog inte ens en tanke på att stanna. Det var lite läskigt de första gångerna då jag var tvungen att hålla ihop honom såpass mycket att jag inte var van. Men det kändes också bättre på slutet vilket är väldigt skönt. 
 
Tankar om passet:
Det känns jätte bra att vi går framåt och jag har redan har i tankar att träna mycket på att rida i olika tempon vilket jag har missat lite på slutet men det kommer jag att göra rätt mycket. Jag anser att han ska reagera bättre på skänkeln fick jag till när jag tog av mig sporrarna då jag kan fokusera bättre på att inte göra illa han. Han kändes jätte bra när jag hade tagit av mig sporrarna samt vänt sida på spöet. HAN ÄR SÅ FIN! Känns även nu att vi verkligen inte behöver skynda oss fram utan vi kan ta det riktigt lungt. Jag gillar den iden skarpt. 
 
Fina Scott! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0