Emelie - Ridpassejn

Igår så red jag båda, det gick bra för de men kasst för mig..
 
Skip red jag dressyr på, red han på ängen för att rida ordentligt men snabbt en dag. Jag drev av bara fasen och då gick jätte fin! Speciellt i galoppen, dock vet jag inte om jag kan göra lite dant nästa gång men det märker vi.
Skips fokus ska ligga i en låg form, en där han bär upp sig själv i och i går kom han i den formen. Det kändes bra!
Efter så masserade jag Skip och kylde benen. 
 
När jag var klar med det så red jag Scott, han reds dressyr på. Just nu är han väldigt lat och inte vill jobba riktigt men jag jobbar vidare, jag var också lite lat gissar jag på. 
Jag har ju lärt Scott galoppombyten utan en bom så nu kan han det snart, däremot tänkte jag lägga ut en bom så han lär sig att vänta i ställen för att dra på. Men han var lite stretig igår men det berodde nog på mig. Men jag måste jobba vidare med han så det är lungt. När jag joggade av han så var han väldigt fin.
 
 
Nu ska jag gå, hejdå
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0