Emelie - Fredagslistan

 

 

 

Systemkamera eller kompaktkamera? Systemkamera

 

Vad har du för kamera? Nikon D3100 

 

Fotar du med Raw eller JPEG? JPEG

 

I vilka lägen fotar du? Det som ser bäst ut, olika...

 

 Vad är roligast att fotografera? Fina bilder :)

 

Hur många objektiv har du? Ett :)

 

Föredrar du fasta eller zoom objektiv? Zoooooooom!

 

Har du tappat bort något objektivlock? Nepp ;)

 

Vad blir ditt nästa inköp? Ja, ett schabrak hoppas jag ;)

 

Hur redigerar du en bild? Typ inte alls, kanske beskär den.

 

Vilket format sparar du i? JPEG och ibland PNG

 

Har du varit på något fotouppdrag? Ja, hemma för mig själv. Uppdrag gå ut och fota! Annars brukar det vara att det är jag som blir fotad ;) Kolla bara alla hästbilder jag har ;) 

 

Har kameran något namn? Nikon

 

Vad har du för photoshop? Den går inte att installera :(

 

Har du sålt bilder? Nepp, eller kanske för godis.. hehe

 

Vad blir ditt nästa fotouppdrag? Ja, att fota!

 

 

Kommer folk fram till dig och frågar om du säljer bilder? Nej, hur många bilder tror du jag tar?!

 

Nu är det sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf? Inte som proffsen men de bilder jag tar är jag ofta nöjd med, men kanske inte lika nöjd när jag tittar på det igen....

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0