Emelie - Ridpassen idag

Idag red jag båda hästarna. Vilket gick bra på båda ;)
Skip: Jag red Skip på ängen, red på gräs. Det var fint underlag, inte alls så halt som det kan vara. Men jag började lite mjukt och försiktigt i skritten då han har haft en mini-vila på tre dagar och han reds ut igår så det passade bra med ett lite mera lätt, mjukgörande pass. Jag har även faktiskt inte ridit han så mycket på sistone men han har gått så han har inte haft vila. Jag började med att inte kräva så mycket, hade korta tyglar och red mycket volter tills han började jobba sig själv neråt. Han är lite segstartad men jag är nöjd :) Jag ställde även rumpan hit och dit för att bakpartiet skulle komma igång, han fungerade bra med det med!
Jag travade ett halvt varv och sen skrittade jag igen. Jag fattade galopp och gjorde galoppombyten så han skulle bli kvick. Han var lite seg först (det är förstårligt eftersom han inte jobbat med galoppombyten på ett tag) sen blev det bättre och bättre. Sen skrittade jag igen jobbade honom i skritten igen för att sedan jobba han noggranare i vänstergaloppen, skritt paus igen och sen högergaloppen. Efter det blev det avskrittning, han jobbade bra och jag nådde mitt mål för passet. Vilket är positivt, nästa pass kan jag ha samma mål för framridningen (som jag hade detta pass) och ett mål för "huvudrätten" :) Jag kommer eventuellt lägga upp ett schema för hästarnas ridpass, men det är bara om ni är intresserade.
 
Jag red även Scott, jag hade det riktigt trevligt, kan inte beskriva känslan <3 Endast en kort uteritt med 10 galoppsprång och max 2 minuter trav, fina häst <3
Min pärla <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0