Emelie - Helgen!

Hej, vad ska jag skriva här? hmm... jag skriver om min helg! :D
 
I fredags: Jag var sjuk då men vi fick hem tre fåglar, två av de ska vi tyvärr lämna tillbaka för att ta två andra. De  bråkar med en av fåglarna så vi väljer att lämna tillbaka två av de :) Ena fågeln (den vi ska spara) heter Midde och det är en engelsk undulat som är min :D Den heter Midde efter Edde, den såg ut som en Mini Edde i butiken.. hehe ;) Men han är jätte snäll och trevlig, han är den som blir jagad än så länge :( Men nu ska vi byta till en till EU och ha två honor till som vi har beställt :D Får se vad de ska heta ;) Båda hästarna vilade då jag var sjuk.
 
I lördags: Då testade vi att tolka efter Scott, det gick faktiskt kanon. Det var första gången och vi galopperade en bit och han är så grym :D <3 Sen åkte vi in och handlade för det var föreningsfest som jag fixade lekar till, tror det var uppskattat :) Där var jag från halv sex-tio så det var bara att sova när jag kom hem då jag skulle ta ut hästarna på morgonen sen :)
 
I söndags: Då tolkade vi en snabbis bakom Skip och sen fortsatte jag att jobba honom över småstockar, vi hade skit kul iallafall. Vid avskrittningen (han vart svettigt så skrittade av ordentligt) så red jag runt och runt, sen helt random så tog jag av tränset och red utan träns. Han svängde när jag ville svänga och jag är jätte nöjd att han lyssnade såpass bra! <3 För att få en skarpare sväng, reaktion så hade jag en pinne som jag la på halsen. 
 
Igår: Då åkte min bror och mamma ner till norrköping och bytte två av fåglarna till två andra. De två vi har i buren heter Midde och Mango och vi väntar även på deras fruar (2 stycken). Jätte glad! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0