Emelie - twitter, tumblr, instagram, facebook

Sociala medier heter det i artiklar, vi kallar det twitter, tumblr, instagram, facebook, ask, vine etc. 
 Facebook - det som nästan alla har men som faktiskt har börjat gått utför, det är smidigt och smart. Man kan söka upp folk och höra av sig till vänner man inte har numret till. Bilder går att lägga ut och man kan kommentera. Men kan man komentera anonymt?
 
 Instagram - någon som nästan alla också har, roligt sida där man kan gilla bilder genom att dubbelklicka så kommer ett hjärta upp. Ger en positiv känsla när hjärtat kommer. Du lägger ut bilder och folk gillar och kan komentera. Kan det bli gillningshets?
 
 ASK - där kan folk ställa frågor om dig och vad du har för åsikter om allt och alla. Med namn och utannamn går. Frågas det sårande saker?
 
 Vine - en sida, det påminner tumlr men jag kan tyvärr inte utrycka mig mer. Vem har mest följare?
 
Twitter - Man skriver om daliga händelser, tankar och allt som kommer i ens väg. Blir någon utsatt?
 
På dessa sidor har mobbning varit, eller är på besök. På ASK får jag säga att mobbningen har flyttat in. Folk kan vara anonyma och ställa elaka frågor, däremot så får man väl besvara på ett klokt sätt. Om man får en fråga så kan folk gilla den.. Vilket kanske inte är den bästa funktionen. Mobbning finns på  alla dessa sidor och ASK är bara ett exempel. Men frågan jag undrar är, varför mobbas man? Varför är man elak mot en annan person när man inte vill bli behandlad så själv.
Blir man utsatt så radera kontot så de ej kommer åt, säg även ifrån. Jag tror faktiskt endel som har ASK har det för att bli accepterad, bli okejad. Vilket tyder på att de inte tror på de själv tillräckligt. Detta ser man mycket bland ALLA. Jag har även sätt de som har koll på alla och bryr sig om alla, snackar skit om alla och allting, men då ställer jag frågan. Hur fan orkar ni? Nu går jag vidare för alla vet att mobbning inte är okej och gör något åt det!
 
#Mobbingärinteokej
 
En bra sida är faktiskt Tumblr
 Där finns alla roliga bilder du har drömt om. Du KOMMER skratta arslet av dig! 
#Tumblriställetförmobbning
tumblr.com
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0