Emilia-NH kurs med Prize

var på NH kurs med Prize i Hulta idag :) i början pratade han mest och förklarade och så. sen började vi typ med grunderna, att dom ska gå när vi går, stanna när vi stannar och backa när vi backar. i början gick det väll sådär.. hon ville inte backa och stannade typ 3 steg efter att jag stannade, men sen tog han henne och visade hur jag skulle göra och sen gick det mycket bättre! över förväntan faktist! sen övade vi på att sänka hästarnas huvuden, i början ville hon inte, men efter ett tag gick det jätte bra! det sista vi gjorde var att dom skulle flytta bogen och rumpan när vi sa åt dom, hon lyssnade jätte bra! :))
är jätte nöjd!
 
"resan med Kiara" kommer idag!
men jag vet faktist inte o jag kommer göra en "resan med Prize" för vi har inte någon direkt resa en, har ju bara haft henne i typ 3 månader ;)
 
hörs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0