Emilia-Resan med Kiara

det började med att jag hade min B-Ponny Feng, men jag började växa ur honom.. så mamma och jag beslutade att köpa en C-Ponny.
vi letade och hittade en skimmel som lät bra, så vi mejlade ägaren men fick inget svar, så vi trode att hen var sold.. vi fortsatte leta och hittade en "problemhäst" vid namn Kiara. vi ringde ägaren och bestämde en dag som vi skulle komma och provrida. så en dag efter skolan tog vi med transporten till dalarna för att provrida Karan.
och där stod hon, fux med bläs och 3 strumpor född 1996, lång man, super smal, ärr på rumpan men jag kände direkt att hon var perfekt! jag provred och hon var super pigg och framåt, precis som jag tycker att dom ska vara. det fanns inget att prata om, vi köpte henne!
den 16 April 2012 blev hon min<3
Kiara hade ett skrikande föl i hagen, en exakt kopia av henne! kiara hade bara gått i hagen i ett år med sitt föl så det var därför hon var så smal.
första gången  red jag ut. jag red och mamma, mormor och tilde gick. det gick super!
 
på bilden är det första gången jag satt på kiara när vi hade tagit hem henne, här ser ni hennes långa man och hur smal hon var..
 
 
andra gången jag red kiara var på banan, och jag höll på att bli avkastad... men jag kunde ju inte klaga, hon såldes ju trotsallt som problemhäst.
 
jag visste att det skulle bli mycket jobb med henne, men det var jag beredd på! jag tyckte om henne så mycket!
 
första gången jag hoppade henne, så började jag att hoppa små hinder för det var ju första gången jag hoppade henne! men i slutet flög vi över 1m! så jäkla underbar ponny!
 
sen gick det bara framåt! då hade vi inga motgångar, vi tävlade massor och var nästan alltid felfri!
sen tävlade jag i ett lag tsm med Frida, Emelie och Miranda. det gick sådär i början ;) vi tävlade i trolldal och vägrade ut oss på en jäkla mur! xD
men på den näst sista lagtävlingen gick det super bra för mig och Kiara! då blev vi placerade för första gången!
banan var super lång med massa svåra svängar, men vi klarade det och kom 4a! :D
sista lagtävlingen gick det super för laget! vi kom på delad första plats! :D
 
2012 var nog vårat bästa år! då gick allt super!
 
2013 gick desto sämre.. tävlandet gick sämst.. vi vägrade ut oss hela tiden.. innan sommarlovet tror jag att det var så tävlade vi guldsporrarna.. först 80 sen 90.. på 80 gick det jätte bra fram tills vi kom till ett grön, gult hinder.. och vägrade ut oss.. på 90 var såklart det hindret först och vi kom inte över ett ända hinder..
vi la ner tävlandet för ett tag.. men sen på hösten försökte vi en gång till i Åby.. gissa vad? vi vägrade ut oss..
jag och mamma kände att om jag vill tävla, kommer inte det här att gå.. så vi började leta D-Ponny och hittade Prize. men jag gav inte upp med Kiara och har inte gjort det! jag fortsatte träna massor med kiara och just nu känns det som att det inte är över med oss! just nu går det super bra att hoppa! tränar för Niklas Grönberg och Arnold Assarsson, och det går super bra! får hoppas att det håller i sig så att vi kan tävla i sommar! sen tränar jag dressyr för Evelina och det går också super!
men nu på senaste tiden har det inte gått så jätte bra.. jag tror det var helgen efter nyår eller nått, så kastade hon av mig.. och senaste träningen för Evelina höll hon också på att kasta av mig.. ska träna för Arnold på tisdag, får hoppas att det går bra då!
 
nu har jag gjort våran långa resa kort! älskar min lilla damp ponny! visst hon har ett förjävligt humör men jag älskar min lilla Karan<3 och kommer alltid att göra!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min älskade lilla ponnyplutt<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0