Emelie - Onsdag

Hejsan allesammans! Idag har det varit en behaglig dag. Vi har haft studiedag och jag skulle helt klart behöva göra min spanska ;) Dagen började imorse med att jag skulle till tandläkaren vid 09.15, de var klara vid tio i. Det gör superont i munnen nu efter de har börjat flyttat om :(
 
Senare på dagen så red jag båda hästarna. Båda passen gick superbra! :D Nej, det går inte alltid bra men idag så gjorde det de :) Lever inte i en sån värld där det går bra hela tiden, och även om det skulle gå dåligt så skulle jag inte ljuga om det som många andra bloggare ;) 
 
Skip: Han skrittades en runda på 25 minuter. Han hade en snodd som gör att han ska slappna av lättare, då ska jag även sitta still med händerna och inte pilla och plocka i han. Jag höll om och det gick bra för idag så jobbade han superbra och slappnade av med i formen och halsen. Sist så red jag med en graman som är mer "tvingande" vilket gjorde att idag så orkade han och visste vad jag ville. Han känns även annorlunda efter skadan nu så det känns super, däremot så har han tappat alla muskler :( Därav är jag noggran med att bygga upp han ordentligt :D
Han äääälskar att bli fotad ;)
Scott hade jag kondition på, han blev dygnsur av svett ska jag säga ;) När jag red hem så kom pappa och körde bakom mig och "burnade" så då fick Scottipått lite damp och fick världens största och maffiaste trav!! Om jag rider lätt i 1 sek så red jag lätt i 5 sek, förstår ni då hur jäkla mycket han spände upp sig och fick gigantiska travsteg!! Jag får allt be pappa göra det 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0